tiistai 14. marraskuuta 2017

Sankarien lapset koulussa



Heippa!
 
Kokeilin kirjoittaa vähän näytelmää. Kohtaus on hieman keskeneräinen, mutta kyseessä olikin kokeilu ;)

 
Kohtaus 1

Luokkatila, jossa pieni määrä oppilaita. Toimivat kuten ketkä tahansa oppilaat. Osa voi olla kääntyneenä tai tuolinsa kääntäneenä jutellakseen vierustoverilleen/ takanaan istuvalle. Kännykät ovat esillä. Opettaja on sijainen

Opettaja: (tulee luokkaan)

Hyvää iltapäivää! Minkäslainen luokka minulla on opetettavana? Mihin minä sen nimilistan oikein laitoin? (kaivelee papereitaan/ laukkuaan)

Ismene:

Ollaan me kaikki täällä. Antigonekin on tänään paikalla.

Antigone: (yrittää läimäistä siskoaan)

Suu kiinni Issu! Mä oon täällä silloin, kun on tarvis.

Opettaja:

Minun luokassani ei huiskita toisia. Siis Antigone ja Ismene ovat paikalla. Entä sitten Eteokles ja Polun.. anteeksi Polyneikes. Onpa erikoinen nimi.

Eteokles ja Polyneikes: (viittaavat ja mumisevat)

Joo.

-Pojat näyttävät siltä, että ovat kokeneet fyysistä väkivaltaa-

Opettaja:

Kauhea miltä te näytätte! Ihan kuin olisitte olleet katutappelussa. Onko kaikki ihan hyvin?

Antigone:

Ne vaan vähän tappeli eilen illalla. Ja terkkari paikkasi ne aamulla. Ei niillä mitään hätää ole.

Opettaja:

Minun pitää nyt kyllä ottaa yhteyttä teidän vanhempiin. Ette voi tulla kouluun tuon näköisinä.

Ismene: (surullisesti)

Äiti on kuollut...

Neoptolemos: (välihuomauttaa)

Ja isä on vähän vinksallaan.

Polyneikes: (huutaa)

Omas on.

Opettaja:

Täällä ei huudeta! Eikä myöskään haukuta toisten vanhempia. Voisikohan huomautuksen tekijä kertoa ystävällisesti nimensä?

Neoptolemos:

Neoptolemos. Saa kutsua Nepikseksi.

Opettaja:

Jaha, tuolla. (tekee merkinnän listaan) Ja sinun täytynee olla Elektra?

Elektra:

Joo. Noi on Orestes ja Telemakhos. (osoittaa poikia nimet sanoessaan)

Opettaja:

No niin. Siinä tapauksessa mehän olemme kaikki paikalla. Kaivakaahan itse kukin matikan kirjat esille.

Telemakhos:

Isä otti mun kirjan vahingossa mukaan työmatkalle, niin mulla ei ole sitä.

Orestes:

Minne sun isä tällä kertaa lähti? Toivottavasti löytää perille ...tai siis takaisin kotiin.

Telemakhos:

Ainakaan mun porukat ei tappele koko ajan.

Opettaja:

Pojat! (itsekseen) Mitähän tästä vielä tulee?



-Roona-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lempikahvisi sulle sekoitan, osat 4-6

 Moikka! 4.(200) ' Jonossa hänen edessään oli ainakin kymmenen tyttöä. Ja valehtelematta jokainen veti paitansa kaula-aukkoa hiukan alem...